Als sierteler heb je vermoedelijk een heel arsenaal aan klanten die allemaal goed behandeld willen worden. Maar voor élke klant het onderste uit de kan halen, dat kent zijn weerslag. Ervaar je wel eens mentale en financiële stress omdat je voor elke klant je uiterste best wil doen? Dan is deze brochure wat voor jou. Hierin werken we samen aan de weerbaarheid van de sierteeltsector middels een professioneler klantenbeheer. Je vindt diverse handvaten en voorbeelden waarmee je zelf aan de slag kan gaan op je bedrijf.
In de brochure vind je drie delen:
- Bereid je goed voor. Alles begint met kennis van zaken. Verzamel dus info over je klant(en) voor je aan een gesprek begint. Moeilijke gesprekken worden gemakkelijker als je cijfers mee hebt om je argumenten te onderbouwen.
- Doe wat je zegt. Belofte maakt immers schuld. Bekijk hoe je je werking kan optimaliseren door mogelijke verspilling tegen te gaan, en koppel een klantenboordeling aan diensten die je levert.
- Zeg wat je doet. Een verwittigd mens is er twee waard. Let dus goed op je eigen communicatie en hou vooral ook rekening met de mens achter je klant.
Hoe je dit stap voor stap aanpakt op je eigen bedrijf, lees je in de brochure klantrelaties ‘Doe wat je zegt, zeg wat je doet en bereid je goed voor’ die je hieronder kan downloaden.